Słownik


Kwalifikowany produkt Amazon: Produkt, który jest sprzedawany i wysyłany do klienta na zasadzie realizacji przez Amazon lub wysyłany w imieniu Amazon, oraz który zgodnie z Warunkami Współpracy kwalifikuje się do prowizji z tytułu pośrednictwa.

Produkt Amazon: Przedmiot sprzedawany i wysyłany przez Amazon, a nie przez naszych sprzedawców będących stronami trzecimi.

ASIN: Skrót od „Amazon Standard Item Number”. Każdy produkt w naszym katalogu ma unikatowy, 10-cyfrowy numer ASIN. Numer ASIN każdego przedmiotu można znaleźć na stronie danego produktu w sekcji „szczegóły produktu” (Product Details), wraz z innymi informacjami, takimi jak ranking sprzedaży lub data wprowadzenia do serwisu. W przypadku książek wykorzystywano w przeszłości ich numery ISBN jako ASIN. Obecnie nie jest to jednak możliwe ze względu na wprowadzenie 13-cyfrowych numerów ISBN. Aby uzyskać więcej informacji, wyszukaj hasło ISBN-13 w sekcji FAQ.

Centrum wiedzy dla partnerów: W naszym Centrum wiedzy dla partnerów znajdziesz wskazówki pomocne w marketingu online i partnerskim, nowe opcje programu i inne aktualności.

Strefa Partnera: Ta strona oferuje szereg usług, w tym narzędzia do tworzenia linków i generowania raportów, bibliotekę plików graficznych i wskazówki marketingowe.

ID partnera: Automatycznie wygenerowane, unikalne ID, na podstawie którego identyfikujemy Twoje Konto Partnerskie.

Link do podstawowej strony produktu: Link do konkretnego przedmiotu promowanego przez partnera. Partnerzy mogą pobrać zdjęcie lub opis produktu. Większość linków do podstawowej strony produktu przekierowuje użytkowników do strony z opisem produktu. Link do podstawowej strony produktu strony trzeciej przekierowuje użytkowników do strony ofertowej produktu, na której znaleźć można nowe i używane przedmioty oferowane przez sprzedawców indywidualnych.

Kliknięcia: Liczba kliknięć Twoich linków partnerskich przez użytkowników.

Współczynnik klikalności: Liczba kliknięć Twoich linków podzielona przez liczbę odsłon i przedstawiona w formie procentowej. Na przykład: jeśli Twoje linki kliknięto 50 razy, a wyświetlono 1000 razy, współczynnik klikalności wyniesie 50/1000 = 0.05, czyli 5%. Przy użyciu współczynnika klikalności możesz sprawdzić, jak efektywny jest Twój link, jeśli chodzi o generowanie ruchu na stronie.

Konwersja: Liczba wysłanych produktów podzielona przez liczbę kliknięć Twoich linków i wyrażona w formie procentowej. Na przykład: jeśli Twój link kliknięto 200 razy, a w wyniku tych kliknięć wysłano 18 produktów, wówczas współczynnik konwersji wyniesie 18/200=0.09, czyli 9%.

CSV: Skrót od Comma Separated Values („wartości oddzielone przecinkiem). Tabelaryczny format danych, w którym możesz pobierać raporty. Po pobraniu takiego raportu ze Strefy Partnera zobaczysz wartości oddzielone tabulatorami, a nie przecinkami, w otrzymanym pliku tekstowym.

Raport trendów dziennych: Raport, w którym znajduje się liczba kliknięć, liczba zamówionych przedmiotów i współczynnik konwersji z danego dnia, dzięki czemu możesz szybko sprawdzić, jak radzi sobie Twoja strona.

Link bezpośredni: Link, który przekierowuje odwiedzających z Twojej strony na wybraną przez Ciebie stronę z opisem produktu w serwisie Amazon. Do linków bezpośrednich należą linki do produktów, linki umożliwiające dodanie do koszyka oraz linki utworzone za pomocą Amazon Web Services. Linki nieuznawane za bezpośrednie obejmują linki do strony głównej Amazon, stron z wynikami wyszukiwania, stron kategorii produktów (np. Muzyka) oraz do list (np. Najlepsi sprzedający [Top Sellers]). Wykluczone są również automatycznie generowane linki do polecanych produktów.

Kliknięcia linków bezpośrednich: Liczba kliknięć linków bezpośrednich do produktów, które wybrałeś(-aś), wykonanych przez użytkowników.

Konwersja linków bezpośrednich: Wskaźnik ukazujący, jak często użytkownicy klikają linki bezpośrednie i zamawiają promowane produkty, obliczany poprzez podzielenie liczby zamówionych promowanych produktów przez liczbę kliknięć linków bezpośrednich, w formie procentowej. Na przykład: jeśli użytkownik kliknie Twój link bezpośredni do kamery, a później ją zamówi, wtedy konwersja linków bezpośrednich wyniesie 100%. Jeśli inny użytkownik kliknąłby link do kamery, ale zamiast niej zamówiłby zegarek, wtedy współczynnik konwersji spadłby do 50% (1 przedmiot zamówiony, 2 kliknięcia bezpośrednie).

Przychód z produktów wysłanych: Pieniądze wpłacone Amazon lub sprzedawcy będącemu stroną trzecią za produkty, które wysłano klientom.

Zarobki: Prowizje z tytułu pośrednictwa uzyskane za sfinalizowane zakupy, w tym klasy premium.

Raporty dotyczące zarobków: Raporty ukazujące, jaką kwotę udało Ci się zarobić z prowizji z tytułu pośrednictwa w określonym czasie. Liczby w raporcie oparte są na opłaconych i wysłanych przedmiotach.

Podsumowanie zarobków: Aktualny miesięczny raport dotyczący wysłanych produktów, sfinalizowanych sprzedaży oraz zarobków. Liczby w raporcie oparte są na opłaconych i wysłanych przedmiotach.

Rzeczywista stawka prowizji z tytułu pośrednictwa: Stawka prowizji – Twoja podstawowa stawka prowizji z tytułu pośrednictwa wraz z efektem wszelkich premii klasy premium.

Link do rozszerzonej strony produktu: Link do konkretnego przedmiotu wysyłanego przez Amazon, który zawiera zdjęcie przedmiotu, nazwę, najkorzystniejszą cenę, nową cenę oraz przycisk, za którego pomocą klienci mogą dodać produkt do koszyka.

Ulubione działy: Link, który przekierowuje użytkownika z Twojej witryny do konkretnych wyróżnianych stron na Amazon, takich jak Bestsellery, Pomoc i rożne podstrony kategorii.

Plany prowizji: Partnerzy mogą wybrać Klasyczny plan prowizji lub Intensywny plan prowizji.

Link do strony głównej: Link, który przekierowuje użytkownika z Twojej strony do strony głównej Amazon.

Odsłony: Liczba wyświetleń Twoich linków Amazon. Mamy możliwość podliczania liczby wyświetleń tylko dla niektórych rodzajów linków.

ISBN-13: W przypadku książek wykorzystywano w przeszłości ich numery ISBN jako ASIN. Obecnie nie jest to jednak możliwe ze względu na wprowadzenie 13-cyfrowych numerów ISBN. Aby uzyskać więcej informacji, wyszukaj hasło ISBN-13 w sekcji FAQ.

Zamówione artykuły: Liczba artykułów zamówionych na stronie Amazon poprzez Twoje linki partnerskie. Ten wskaźnik nie jest zawsze równoznaczny z wysłanymi artykułami. Zamówionych artykułów jest zazwyczaj więcej niż wysłanych, ponieważ klienci często anulują zamówienie przed dokonaniem wysyłki.

Wysłane artykuły: Liczba artykułów zamówionych na stronie Amazon poprzez Twoje linki partnerskie i wysłanych następnie do klientów. Prowizja z tytułu pośrednictwa w sprzedaży danego produktu zostaje przesłana na Twoje Konto Partnerskie dopiero po wysłaniu produktu do klienta.

Rodzaj linku: Możesz linkować ze swojej strony do strony Amazon na różne sposoby. Poniżej znajduje się krótki opis każdego z rodzajów linków. Wejdź w zakładkę Tworzenie linków, aby uzyskać informacje na temat różnych oferowanych przez nas metod linkowania. Linki do produktów: Linki do stron z opisami poszczególnych produktów w ofercie Amazon lub w ofercie naszych sprzedawców będących stronami trzecimi. Linki do rekomendowanych produktów: Linki, które aktualizujemy za każdym razem, gdy na Twojej stronie pojawiają się nowe treści odpowiadające wybranej przez Ciebie kategorii produktu lub słowu kluczowemu. Linki okna wyszukiwania: Linki, które umożliwiają użytkownikom wpisanie słowa kluczowego i uzyskanie wyników z witryny Amazon. Linki-banery: Te linki przekierowują klientów bezpośrednio na stronę główną Amazon, do kategorii produktów Amazon lub zawierają specjalną wiadomość promocyjną. Łatwe linki, które są linkami dynamicznie aktualizowanymi, oraz linki do strony głównej zaliczają się do tej kategorii. Linki tekstowe: Dowolne linki, które przekierowują klientów do konkretnych stron w serwisie Amazon, takie jak linki Ulubione działy lub Linki do dowolnej strony. Linki tekstowe: Dowolne linki, które przekierowują klientów do konkretnych stron w serwisie Amazon, takie jak linki Ulubione działy lub Linki do dowolnej strony.

Raport dotyczący rodzajów linków: Raport, który ukazuje wyniki osiągane przez różne rodzaje linków na Twojej stronie internetowej pod względem liczby kliknięć, zamówionych produktów, wysłanych produktów, konwersji oraz prowizji z tytułu pośrednictwa.

Obecny miesiąc: Okres od początku obecnego miesiąca do dnia dzisiejszego.

Zarobki w obecnym miesiącu: Suma zarobków od pierwszego dnia obecnego miesiąca do dnia wczorajszego.

Nowy klient: Klient Amazon, który w procesie finalizowania transakcji wpisuje nowy adres e-mail i nowe hasło, nieużyte nigdy wcześniej do rejestracji w serwisie Amazon, a następnie płaci za artykuł i go otrzymuje.

Strona ofertowa: Strona produktu z listą wszystkich sprzedawców będących stronami trzecimi, którzy oferują dany produkt, oraz z listą cen. Jeśli Amazon również oferuje dany produkt, znajduje się on wówczas na liście. Na tych stronach znaleźć można zarówno nowe, jak i używane produkty, co umożliwia klientom szybkie porównanie cen.

Raporty zamówień: Raporty, które ukazują produkty zamówione przez Twoich klientów, jak też rodzaje linków, które osiągnęły najlepsze wyniki. Liczby w takim raporcie oparte są o zamówione, ale niekoniecznie wysłane artykuły.

Odbiorca płatności: Osoba lub podmiot, na rzecz których dokonywane są wpłaty. Jeśli jesteś rezydentem Wielkiej Brytanii i jako formę płatności wybierzesz przelew bezpośredni, użyjemy wówczas danych konta bankowego, które zostały wpisane przez Ciebie przy rejestracji w zakładce „Metoda płatności” (Payment Method). Jeśli jako metodę płatności wybierzesz czek, wówczas czek zostanie wystawiony na imię i nazwisko wpisane w zakładce „Dane kontaktowe odbiorcy płatności”(Payee Contact Information), a następnie wysłany na podany adres. Jeśli jako metodę płatności wybierzesz bon podarunkowy, wówczas wyślemy go na główny adres e-mail powiązany z Twoim kontem. Niezależnie od wybranej przez Ciebie metody płatności, wysyłamy powiadomienie o gotowym podsumowaniu miesięcznym online na Twój główny adres e-mail.

Cena: Kwota, którą klient płaci za artykuł: cena wystawienia minus zniżki.

Główny adres e-mail: Adres e-mail głównego użytkownika konta.

Główny użytkownik: Użytkownik Twojego konta, który posiada uprawnienia do wyboru planów opłat, zmiany danych płatniczych oraz zatwierdzania nowych użytkowników konta.

Strona z opisem produktu: Strona, na której użytkownicy mogą znaleźć informacje dotyczące produktów sprzedawanych w serwisie Amazon, takie jak nazwa produktu, ASIN, zdjęcie, cena, opis, opinie klientów oraz opcje zamawiania. Taka strona zawiera też link do strony ofertowej, na której znajdują się oferty nie tylko Amazon, ale również sprzedawców będących stronami trzecimi, co pozwala klientom na szybkie porównanie cen.

Link do produktu: Link do określonego artykułu. Są dwa rodzaje linków: wzbogacone i podstawowe.

Kwartał: Każdy rok podzielony jest na cztery kwartały: Q1 (1 stycznia do 31 marca), Q2 (1 kwietnia do 30 czerwca), Q3 (1 lipca do 30 września) oraz Q4 (1 października do 31 grudnia).

Stawka prowizji z tytułu pośrednictwa: Procent przychodów z wysłanych artykułów zarobiony za polecenia, przed dodaniem jakichkolwiek premii.

Prowizja z tytułu pośrednictwa: Suma podstawowych prowizji z tytułu pośrednictwa i prowizji typu premium naliczonych za sprzedaż produktów z serwisu Amazon.

Zrefundowane: Sprzedawcy będący stronami trzecimi mogą dokonywać na rzecz klientów pełnych lub częściowych zwrotów z różnych przyczyn: artykuł mógł zostać dostarczony zniszczony lub nie dotrzeć do klienta wcale, mógł zostać wysłany inny artykuł, niż zamówiono, mogło dojść do opóźnień w wysyłce, jak też artykuł mógł zostać niedokładnie lub błędnie przedstawiony. Oznaczamy takie artykuły jako „zrefundowane”, a nie „zwrócone”, ponieważ nie mamy dostępu do informacji, czy zostały one zwrócone, ale wiemy, czy doszło do refundacji.

Zwrócone: Jeżeli klienci nie są zadowoleni z zamówień w serwisie Amazon, mogą zwrócić produkty do naszych magazynów i uzyskać refundację. Takie artykuły oznaczamy jako „zwrócone”.

Przychód: Pieniądze wpłacone Amazon lub sprzedawcy będącemu stroną trzecią za produkty.

Link okna wyszukiwania: Link, za pomocą którego użytkownicy mogą używać niezwykle skutecznej wyszukiwarki Amazon do znajdowania interesujących ich produktów.

Sprzedawca: Podmiot realizujący zamówienie – albo Amazon, albo sprzedawca będący stroną trzecią.

Kwalifikowany produkt strony trzeciej: Produkt, który jest sprzedawany i wysyłany przez sprzedawcę zewnętrznego, oraz który zgodnie z Warunkami Współpracy kwalifikuje się do prowizji z tytułu pośrednictwa.

Tracking ID: Możesz poprosić pracowników Obsługi klientów programu partnerskiego o utworzenie dla Ciebie tych ID, dzięki którym możesz śledzić wyniki szeregu różnych stron lub nawet indywidualnych linków. Tak jak ID partnera, pojawiają się w one linkach, które przekierowują ruch z Twojej strony na witrynę Amazon. Tracking ID są powiązane z Twoim głównym ID partnera i nie stanowią oddzielnych kont.

Raporty podsumowujące Tracking ID: Raporty, które pokazują wyniki poszczególnych Tracking ID, oceniane pod kątem liczby kliknięć, zamówionych produktów, wysłanych produktów, przychodu z wysłanych produktów, prowizji z tytułu pośrednictwa oraz sumy zarobków.

Unikalni użytkownicy: Liczba użytkowników Twojej strony, którzy kliknęli link partnerski prowadzący do Amazon. Ponowne kliknięcia tego samego dnia i przez tego samego użytkownika nie liczą się jako unikalne wizyty.

XML: Z ang. „extensible markup language”, zestaw zasad do kodowania dokumentów, który umożliwia nam tworzenie treści pozwalających na łatwe ich rozpowszechnianie między systemami. Możesz pobierać swoje raporty w XML, a następnie przesyłać te informacje do swoich aplikacji i systemów wewnętrznych.