- Czym jest Polityka zwalczania podrobionych produktów w ramach programu Partnerzy Amazon?
- Czy mogę zamieścić odniesienia do serwisu Amazon.pl w komunikatach prasowych?
- Czy mogę używać wyskakujących okienek do reklamowania produktów serwisu Amazon?
- Jaka jest polityka firmy Amazon wobec Partnerów składających zamówienia dla siebie?
- Co należy zrobić, jeśli strona Partnera nie jest zgodna z zasadami firmy Amazon?
- Czy mogę założyć konto, z którego wszystkie dochody zostaną przekazane na cele charytatywne?
- Czy istnieją ograniczenia dotyczące adresu URL mojej witryny?
- Czy na mojej stronie internetowej mogę zamieścić kody promocyjne?
- Czy mogę automatycznie przekierować osobę odwiedzającą moją witrynę do serwisu Amazon.pl bez wcześniejszego kliknięcia linku na mojej stronie?
- Dlaczego muszę się identyfikować jako współpracownik? Jak mam to zrobić w mediach społecznościowych?
Czym jest Polityka zwalczania podrobionych produktów w ramach programu Partnerzy Amazon?
Polityka zwalczania podrobionych produktów w ramach programu Partnerzy Amazon
Firma Amazon dąży do tego, aby klienci mieli poczucie zaufania podczas zakupów w naszym serwisie. Sprzedaż podrobionych lub nieautentycznych produktów (w tym produktów bezprawnie skopiowanych, powielonych lub wyprodukowanych) jest surowo zabroniona. Jeśli rozpoznamy takie produkty, usuniemy je i podejmiemy działania wobec sprzedawcy, który je zamieścił.
Będąc Partnerem Amazon, nie możesz używać takich słów jak „duplikat”, „podróbka” lub „sztuczny/” w połączeniu z nazwą danej marki ani świadomie promować podrobionych produktów lub produktów naruszających prawa własności intelektualnej innych osób/podmiotów. Nieprzestrzeganie tej Polityki może doprowadzić do zawieszenia lub zamknięcia Twojego konta, w tym również zablokowania środków i innych konsekwencji prawnych.
PYTANIE: Dlaczego nie mogę używać tych sformułowań?
Zgodnie ze zobowiązaniem Amazon do ochrony praw własności intelektualnej firma Amazon zabrania korzystania z pojęć „duplikat”, „podróbka” oraz „sztuczny” w połączeniu z nazwą danej marki w opisach produktów. Dla przykładu możesz opisać coś jako „sztuczna skóra węża” w przypadku torebek lub „sztuczne futro” w przypadku płaszczy, ale nie możesz promować sprzedaży „podrobionej koszuli Goodthreads” ani „duplikatu portmonetki Goodthreads”, jeśli produkt ten nie został wyprodukowany przez firmę Goodthreads.
PYTANIE: Chcę polecać coś stylistycznie zbliżonego do preferencji mojej grupy odbiorców (np.: jeśli podobają Ci się te koszulki Amazon Fashion, to spodobają Ci się także te). Czy jest to ok?
Tak – zwracając się do swojej grupy odbiorców, możesz korzystać z następujących zwrotów: „szukaj podobnego stylu”, „zainspirowane”, „podobne produkty”.
PYTANIE: Jaka brzmi Wasza polityka dot. sprzedawców?
Sprzedawcy w serwisie Amazon nie mogą zamieszczać produktów naruszających prawa ochrony znaków towarowych (w tym znaków logo), prawa autorskie lub patenty, ani opisywać produktów w sposób, który mógłby zmylić klientów lub w inny sposób naruszyć prawa innych osób. Naszą pełną politykę dot. sprzedawców odnośnie ochrony praw własności można znaleźć tutaj, w tym najczęściej zadawane pytania na temat praw autorskich, znaków towarowych i patentów.
PYTANIE: A co w przypadku, gdy Amazon rozpozna w swoim sklepie produkt naruszający prawa autorskie, do którego zamieściłem(-łam) link?
W wyniku naszych czynności wykrywania i egzekwowania zasad firma Amazon może usunąć podejrzane produkty. Jeśli zamieścisz dla swoich odbiorców link do jednego z tych produktów, link ten nie będzie działał.