- Dlaczego muszę się identyfikować jako współpracownik? Jak mam to zrobić w mediach społecznościowych?
- Czy mogę zamieścić odniesienia do serwisu Amazon.pl w komunikatach prasowych?
- Czy mogę używać wyskakujących okienek do reklamowania produktów serwisu Amazon?
- Jaka jest polityka firmy Amazon wobec Partnerów składających zamówienia dla siebie?
- Co należy zrobić, jeśli strona Partnera nie jest zgodna z zasadami firmy Amazon?
- Czy mogę założyć konto, z którego wszystkie dochody zostaną przekazane na cele charytatywne?
- Czy istnieją ograniczenia dotyczące adresu URL mojej witryny?
- Czy na mojej stronie internetowej mogę zamieścić kody promocyjne?
- Czy mogę automatycznie przekierować osobę odwiedzającą moją witrynę do serwisu Amazon.pl bez wcześniejszego kliknięcia linku na mojej stronie?
- Czym jest Polityka zwalczania podrobionych produktów w ramach programu Partnerzy Amazon?
Dlaczego muszę się identyfikować jako współpracownik? Jak mam to zrobić w mediach społecznościowych?
Za każdym razem gdy udostępniasz link partnerski, ważne jest, aby poinformować o tym swoich odbiorców. Jeśli jasno im powiesz, dokąd ich przekierowujesz, będą darzyć Cię większym zaufaniem. Aby spełnić obowiązujące dla Programu Partnerskiego kryteria, należy (1) dołączyć do udostępnianych linków zgodne z prawem dane ujawniające oraz (2) zidentyfikować się na swojej stronie jako Partner serwisu Amazon w języku określonym w Warunkach Współpracy.
Ponadto zgodnie z Warunkami Współpracy na Twojej stronie musi być wyraźnie widoczne następujące oświadczenie: „Jestem Partnerem Amazon i otrzymuję wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za moim pośrednictwem”. W przypadku treści generowanych przez użytkowników mediów społecznościowych oświadczenie musi być powiązane z Twoim kontem.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ujawnienie na poziomie linku musi być:
- Czytelne. Czytelne dane ujawniające mogą mieć następującą treść: link płatny (paid link), #reklama, #pobieraneprowizje.
- Widoczne. Dane powinny znajdować się blisko linka partnerskiego lub recenzji produktu – w miejscu, które klienci z łatwością zauważą. Nie powinni szukać tej informacji.
Partnerzy powinni również wziąć pod uwagę odpowiednie wytyczne platformy mediów społecznościowych. Przykładowo partnerzy mogą korzystać z narzędzia Branded Content platformy Facebook.
Aby dowiedzieć się więcej na temat wytycznych, odwiedź www.uokik.gov.pl