Polska

Zmiany opłat za program standardowy — często zadawane pytania

Od 1 lutego 2021 roku rozszerzamy zmiany wdrożone w 2018 roku, które wprowadzają wynagrodzenie dla partnerów za generowanie ruchu ukierunkowanego do wybranych kategorii produktów. Poniżej znajdziesz zestawienie najczęściej zadawanych pytań (FAQ), które opracowaliśmy, aby pomóc Ci zrozumieć wprowadzone zmiany.

Czy dzięki tym zmianom moje zyski z tytułu prowizji się zwiększą?

Tak, jest to możliwe. Zauważysz, że rozszerzyliśmy liczbę kategorii produktów, które będą zawierały poziomy prowizji. Jeśli ruch kierowany przez Ciebie do serwisu Amazon skutkuje sprzedażą przewyższającą pierwszy poziom, będzie możliwe uzyskanie wyższej stawki prowizji – nie tylko w przypadku sprzedaży produktu przekraczającego pierwszy poziom, ale też w przypadku wszystkich sprzedaży wygenerowanych w tej kategorii produktów.

Jak mogę zwiększyć swoje zyski z tytułu prowizji?

Możesz zwiększyć swoje zyski w większości kategorii produktów przez tworzenie wysokiej jakości treści o konkretnych produktach, które pomogą klientom podjąć decyzje dotyczące zakupu lub odkryć nowe produkty w serwisie Amazon. To, jak dokładnie zwiększą się zyski zależy od wielu czynników, w tym typów produktów do których zamieszczasz linki w swoich treściach. Szczegółowe informacje na temat prowizji i poziomów prowizji znajdziesz w naszym oświadczeniu pt. Rachunek przychodów z tytułu prowizji UE.

Czy możliwe, że będę zarabiać mniej z tytułu prowizji?

Tak, jest to możliwe. Może się tak stać, kiedy Twoje linki nie prowadzą bezpośrednio do stron z opisem produktu w serwisie Amazon (np. gdy linki prowadzą do strony głównej Amazon lub innych stron niż strony docelowe produktu) lub gdy duża część Twoich prowizji pochodzi z kupowania przez klientów produktów, które są niepowiązane z produktami linkowanymi w Twojej treści.

Dlaczego wprowadzane są te zmiany?

Naszym priorytetem jest nagradzanie partnerów, którzy koncentrują się na tworzeniu wysokiej jakości, ukierunkowanych treści o konkretnych produktach, które będą wspierać klientów w podejmowaniu decyzji dotyczących zakupu lub odkrywaniu nowych produktów. Dlatego rozszerzyliśmy stosowanie prowizji z podziałem na poziomy do większości naszych kategorii produktów, w zakresie zakupów dokonywanych za pośrednictwem linków do tych, lub powiązanych z nimi kategorii.

Czy możecie dać kilka przykładów, jak to wszystko funkcjonuje?

Poniżej znajduje się kilka scenariuszy opisujących, w jaki sposób zmiany mogą, ale nie muszą na Ciebie wpłynąć.

  • Scenariusz 1: Powiedzmy, że jesteś wydawcą skoncentrowanym na modzie, który nie generuje dużej sprzedaży w serwisie Amazon, ale większość Twoich zysków pochodzi od zakupów w kategoriach produktów związanych z modą. Jeśli nic nie zrobisz, prawdopodobnie uzyskasz przychody z tytułu prowizji w wysokości 10% (kiedy Twoje linki partnerskie do produktów modowych doprowadzą do zakupu produktów w kategorii moda).
  • Scenariusz 2: Rozważmy ten sam scenariusz, co powyżej, ale tym razem *generujesz* wiele sprzedaży. W tym wypadku, jeśli suma kwalifikujących się przychodów generowanych przez Ciebie w kategorii moda (gdzie Twoje linki partnerskie do produktów modowych doprowadziły do zakupu w kategorii moda) wynosi 15 000 £ lub więcej w jednym miesiącu kalendarzowym, możesz uzyskać prowizję w wysokości 12% za *wszystkie* produkty modowe sprzedane za pośrednictwem Twoich treści (kiedy Twoje linki partnerskie do produktów modowych doprowadziły do zakupu w kategorii moda).
  • Scenariusz 3: Teraz załóżmy, że większość generowanych przez Ciebie kliknięć prowadzi do stron innych niż strony z opisami produktu. Na przykład, większość ruchu kierujesz do strony głównej Amazon. W tym scenariuszu, jeśli nie zmienisz swojej strategii linkowania (i ewentualnie również swojej strategii odnośnie treści), prawdopodobnie Twoje zyski zmniejszą się, ponieważ otrzymasz wtedy prowizję w wysokości 1,5% w większości kategorii produktów.

Poniżej znajduje się kilka ilustracji, które pomogą Ci lepiej zrozumieć sposób działania nowej struktury stawek prowizji.


Które sklepy firmy Amazon są dotknięte tymi zmianami?

Te zmiany mają zastosowanie do ruchu kierowanego na witryny Amazon.co.uk, Amazon.de, Amazon.fr, Amazon.it oraz Amazon.es.

Jak mogę dowiedzieć się, jaka część sprzedaży zalicza się do bezpośrednich zakupów kwalifikowanych (ang. Direct Qualifying Purchases)?

Możesz sprawdzić raport dot. zysków (Earnings report) w sekcji Raporty (Reports) w Strefie Partnera, aby zrozumieć tę część Twojego ruchu, która prowadzi do ukierunkowanych, bezpośrednich zakupów kwalifikowanych. Wartości w nawiasach, jak jest to pokazane poniżej, wskazują sumę zysków z bezpośrednich zakupów kwalifikowanych, które generujesz.


W jaki sposób mogę określić, jak blisko jestem osiągnięcia poziomów zysku w kategoriach produktów, za które oferowane są większe stawki za wyższą liczbę sprzedanych sztuk?

W raporcie dot. wyników na poszczególnych poziomach („Tiered Performance Report”) w sekcji raporty (Reports) w Strefie Partnera możesz zobaczyć, ile przychodów generujesz w kategoriach produktów, które oferują zwiększone stawki za większą liczbę sprzedanych sztuk. Widok podsumowania zapewnia Ci aktualny przegląd, natomiast rozwijając go, uzyskasz widok z zakładkami do indywidualnych kategorii produktów w tej grupie kategorii. Zobacz przykłady poniżej.



Biorę udział w Programie Amazon Influencer Program. Jakie są moje stawki prowizji?

Proszę odnieść się do Rachunku przychodów z tytułu prowizji UE tutaj.