Polska

Dlaczego muszę przedstawiać się jako Partner? Jak mam to zrobić w mediach społecznościowych?

Za każdym razem gdy udostępniasz link partnerski, ważne jest, aby poinformować o tym swoich odbiorców. Jeśli jasno im powiesz, dokąd ich przekierowujesz, będą darzyć Cię większym zaufaniem. Aby spełnić obowiązujące dla Programu Partnerskiego kryteria, należy (1) dołączyć do udostępnianych linków zgodne z prawem dane ujawniające oraz (2) zidentyfikować się na swojej stronie jako Partner serwisu Amazon w języku określonym w Warunkach Współpracy.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ujawnienie na poziomie linku musi być:
  1. Czytelne. Czytelne dane ujawniające mogą mieć następującą treść: link płatny (paid link), #reklama, #pobieraneprowizje.
  2. Widoczne. Dane powinny znajdować się blisko linka partnerskiego lub recenzji produktu – w miejscu, które klienci z łatwością zauważą. Nie powinni szukać tej informacji.
Ponadto zgodnie z Warunkami Współpracy na Twojej stronie musi być wyraźnie widoczne następujące oświadczenie: „Jestem Partnerem Amazon i otrzymuję wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za moim pośrednictwem”. W przypadku treści generowanych przez użytkowników mediów społecznościowych oświadczenie musi być powiązane z Twoim kontem.

Partnerzy powinni również wziąć pod uwagę odpowiednie wytyczne platformy mediów społecznościowych. Przykładowo partnerzy mogą korzystać z narzędzia Branded Content platformy Facebook.

Aby dowiedzieć się więcej na temat wytycznych, odwiedźwww.uokik.gov.pl