Polska

Jak moi obserwatorzy mogą się dowiedzieć o mojej stronie w serwisie Amazon?

Amazon Influencer Program: wskazówki dotyczące udostępnienia treści

Dla influencerów wykorzystanie mediów społecznościowych jest niezbędne do interakcji z ich obserwatorami i zwiększenia ruchu na ich unikalnej stronie.  Pamiętaj, że Twoi lojalni obserwatorzy szukają rekomendacji najlepszych produktów i treści o wysokiej jakości merytorycznej. Zebraliśmy kilka pomysłów na udostępnianie Twojego adresu URL w różnych sieciach społecznościowych, aby pomóc rozpowszechniać informacje o Twoim sklepie w serwisie Amazon.

Dzięki temu artykułowi dowiesz się:

  • O różnych sposobach udostępniania strony i linków do produktów w mediach społecznościowych
  • O przykładach rzeczywistych akcji społecznościowych autorstwa obecnych influencerów
  • O przydatnych linkach, dzięki którym uzyskasz więcej informacji na temat oświadczeń

 Instagram:

  • Użyj biogramu i dodaj link do swojej strony influencera. Możesz odwoływać się do niego w postach dotyczących konkretnych produktów. Dzięki temu Twoi obserwatorzy będą wiedzieli, gdzie mogą znaleźć Twoją stronę.
  • W postach dotyczących produktów poinformuj obserwatorów, że mogą kupić wszystkie produkty przedstawione w Twoich artykułach po kliknięciu linku umieszczonego w biogramie.
  • Funkcja Instastory stała się niezwykle popularnym sposobem na kontakt z obserwującymi. Instastories, które nie zostały przypięte, „żyją” przez 24 godziny i są świetnym, autentycznym sposobem, aby skłonić więcej osób do odwiedzin Twojego profilu oraz udostępnianych na nim treści. Stories to także mniej formalny sposób przypominania obserwującym, że pomagasz im znaleźć najlepsze produkty. Ponadto możesz tam zaprezentować swoją osobowość.
  • Dzięki funkcji wyróżniania Instastory na Instagramie możesz teraz przedłużyć życie swojej historii, przypinając ją do górnej części swojego profilu. Te historie będą dostępne na Twoim profilu na stałe, dopóki ich nie usuniesz. To świetny sposób na prezentację produktów i przedstawienie Twojej strony!

Facebook:

  • Dodaj link do swojej strony influencera w sekcji „About” (Informacje) swojego profilu.
  • Facebook Stories, podobnie jak te z serwisu Instagram, mają 24-godzinną żywotność i są świetnym, autentycznym sposobem na ściągnięcie większej uwagi na swój profil i udostępniane tam treści. Stories to także mniej formalny sposób przypominania obserwującym, że pomagasz im znaleźć najlepsze produkty. Ponadto możesz tam zaprezentować swoją osobowość.
  • Połącz przycisk „Shop Now” (Kup teraz) ze swoją stroną influencera. Aby dodać przycisk „Shop Now” (Kup teraz), kliknij „Add a button” (Dodaj przycisk) pod zdjęciem w tle i wybierz przycisk „Shop” (Sklep) z rozwijanego menu.
  • W postach związanych z produktem dołącz link unikalnego adresu URL wraz z linkiem do produktu, o którym piszesz.

YouTube:

  • Dodaj link do swojej strony influencera w sekcji „About” (Informacje) swojego kanału w serwisie YouTube.
  • Dodaj link w opisie swoich filmów. Możesz także udostępniać linki do określonych produktów, o których wspominasz lub które wyświetlasz w swoich filmach.
  • Wspomnij o adresie URL w trakcie swojego filmu i dołącz baner reklamowy, który przekieruje oglądających do strony influencera.

Twitter:

  • Dodaj link do swojej strony influencera w biogramie na swoim koncie w serwisie Twitter.
  • Tweety są proste i krótkie – jest to łatwy sposób na częste rozpowszechnianie informacji o Twojej stronie.  Dołącz link do swojego unikalnego adresu URL, jeśli pozwala na to liczba znaków. W przeciwnym wypadku poinformuj obserwujących, że mogą kliknąć link znajdujący się w biogramie.

Strona internetowa i blog

  • Użytkownicy odwiedzają Twoją stronę i blog, by przeczytać informacje o rekomendowanych przez Ciebie produktach i przedmiotach. Uwzględnij preferencje swoich odbiorców i zastanów się, jakie treści chcą zobaczyć.
  • Starsze posty na blogach i inne treści mogą być nadal wartościowe dla czytelników, ale pisanie nowych treści w regularnych odstępach czasu również przynosi korzyści. Pamiętaj o umieszczaniu linków do konkretnych produktów, o których piszesz, i dołączaniu swojego unikalnego adresu URL do „sklepu oferującego wszystko” dla wszystkich produktów polecanych na blogu lub stronie internetowej.

Snapchat:

  • Podobnie jak historie na Instagramie, także Snapchat to szybki i unikalny sposób na zaprezentowanie obserwatorom swojego sklepu w serwisie Amazon! Zrób film lub zdjęcie swojego ulubionego produktu lub ulubionych produktów, aby stworzyć odrobinę szumu wokół swojej strony influencera.

Podcasty:

  • Jeśli tworzysz podcasty lub inne audycje, które wykorzystujesz do łączenia się i interakcji ze swoimi fanami, możesz potraktować je jako okazję do poinformowania ich o swoim sklepie w serwisie Amazon.

Oświadczenia

Za każdym razem gdy udostępniasz link partnerski, ważne jest, aby poinformować o tym swoich odbiorców.  Jeśli jasno im powiesz, dokąd ich przekierowujesz, będą darzyć Cię większym zaufaniem.  Aby spełnić obowiązujące dla Programu Partnerskiego kryteria, należy (1) dołączyć do udostępnianych linków zgodne z prawem dane ujawniające oraz (2) zidentyfikować się na swojej stronie jako Partner serwisu Amazon w języku określonym w Warunkach Współpracy.


Zgodnie z obowiązującymi przepisami ujawnienie na poziomie linku musi być:

  1. Czytelne. Czytelne dane ujawniające mogą mieć następującą treść: link płatny (paid link), #reklama, #pobieraneprowizje.
  2. Widoczne.  Dane powinny znajdować się blisko linka partnerskiego lub recenzji produktu – w miejscu, które klienci z łatwością zauważą.  Nie powinni szukać tej informacji.          

Ponadto zgodnie z Warunkami Współpracy na Twojej stronie musi być wyraźnie widoczne następujące oświadczenie:  „Jestem Partnerem Amazon i otrzymuję wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za moim pośrednictwem”.  W przypadku treści generowanych przez użytkowników mediów społecznościowych oświadczenie musi być powiązane z Twoim kontem.

Partnerzy powinni również wziąć pod uwagę odpowiednie wytyczne platformy mediów społecznościowych.  Przykładowo partnerzy mogą korzystać z narzędzia Branded Content platformy Facebook.

Aby dowiedzieć się więcej na temat wytycznych, odwiedź www.uokik.gov.pl

Kliknij tutaj, aby zapoznać się z Warunkami Współpracy Programu Partnerskiego

Prawdziwe przykłady aktywności influencerów Amazon